14.05 BOTO czyta Stasiuka / Festiwal between.pomiędzy

Termin: 14.05.2018, godz. 18.30
Miejsce: Teatr BOTO
Bilety: rezerwacje bezpłatnych wejściówek: between.rezerwacje@gmail.com

Szukamy połączeń pomiędzy słowem i dźwiękiem. Mowa bywa częścią muzyki, podobnie jak muzyka ma wiele wspólnego z mową.
Literatura wyzwala i otwiera przestrzenie interpretacyjne, a ludzki głos i muzyka budują „świat” dla tekstu, który pozwala wyjść poza stosowane i znane formy. To spotkanie na przecięciu teatru, muzyki i słuchowiska, wyzwala potencjał tkwiący w brzmieniu głosu, treści literatury i niewidzialnym dźwięku.

Czytają: Sylwia Góra Weber, Adam Nalepa
Muzyka: Marcin Dymiter, Irek Wojtczak

Sylwia Góra Weber – aktorka, absolwentka wydziału aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu. Pracowała m.in. w Teatrze Wierszalin w Supraślu, Teatrze Współczesnym we Wrocławiu. Od 2010 roku związana z Fundacją Teatru BOTO, której jest współzałożycielką i wiceprezeską. Od roku 2011 aktorka Teatru Wybrzeże w Gdańsku. Laureatka nagrody Miasta Sopotu – Sopocka Muza 2014. Stypendystka Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Prezydenta Sopotu.

Adam Nalepa – reżyser, absolwent Teatrologii, Filmografii i Historii Starożytnej Uniwersytetu Ruhry w Bochum. Współzałożyciel i dyrektor artystyczny Fundacji Teatru BOTO. W 2007 roku otrzymał propozycję inscenizacji światowej prapremiery BLASZANEGO BĘBENKA z okazji obchodów 80-tych urodzin Güntera Grassa w Teatrze Wybrzeże, z którym współpracuje od tego czasu. Reżyserował spektakle w Starym Teatrze w Krakowie, Teatrze Dramatycznym w Warszawie, Teatrze Muzycznym w Gdyni, Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu. Jest wielokrotnym laureatem nagród teatralnych, m.in. Marszałka Województwa Pomorskiego (2008, 2012, 2014), Miasta Gdańsk (2008, 2012, 2014), Miasta Sopotu (Sopocka Muza 2014), Splendor Gedanensis (2014) oraz Sztormu Roku Gazety Wyborczej (2014).

Marcin Dymiter – porusza się w obszarze elektroniki, muzyki improwizowanej. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska radiowe, muzykę do filmów, spektakli, wystaw i przestrzeni publicznych. Gra w projektach: niski szum, emiter_franczak audio video performance, Flora Quartet, MAPA, TRYS SAULES. Producent muzyczny. Współtwórca i kurator festiwalu mikro_makro oraz innych projektów dźwiękowych. Stypendysta Uniwersytetu Sztuki w Berlinie, finalista konkursu Netmage International Multimedia Festival w Bolonii. Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011) i Fundacji Wyszehradzkiej (2012). Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.

Irek Wojtczak – saksofonista, improwizator, aranżer, twórca nieprzewidywalny, wymykający się jednoznacznym definicjom muzyki. Znakomicie wpisał się w polską scenę muzyczną gdzie jako lider, sideman czy solista nagrał ponad czterdzieści albumów. Został on doceniony przez czołowych amerykańskich krytyków magazynów All About Jazz i The New York City Jazz Record takich jak: Karl Ackermann, C.Michael Bailey, Budd Kopman czy Ken Waxman. Utwór z płyty Irek Wojtczak Folk Five ukazał się na samplerze dołączonym do brytyjskiego miesięcznika muzycznego The Wire (listopad 2015).

W 2018 roku Festiwal Literatury i Teatru BETWEEN.POMIĘDZY odbywa się w dniach 14-20 maja, a jego tematem przewodnim są Mapy. Organizowany od dziewięciu lat festiwal szkicuje własną geografię kulturową, która bezwiednie kieruje nas ku nieoczywistym kontekstom, zapomnianym traktom i twórczym rubieżom. Podczas podróży, mapy pobudzają wyobraźnię: zarówno gdy opadamy z Sopotu do Wołowca, jak i kiedy mozolnie wdrapujemy się z Gardzienic, czy z Wrocławia, przez Supraśl, do Trójmiasta. Podczas spotkań z literaturą, teatrem, muzyką – czy też innymi formami sztuki – przytrafiają się przygody o charakterze bardziej lub mniej metaforycznym. Festiwal Between.Pomiędzy daje okazję, by prowadzone na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego badania w sposób praktyczny wprowadzać w przestrzeń publiczną. Zdarza się, że słoneczna plaża czy sopockie molo stają się miejscem ożywionej dyskusji uczniów, studentów, doktorantów z doświadczonymi badaczami i uznanymi artystami, a przy okazji niekiedy również i z przypadkowymi przechodniami. Chodzi właśnie o żywotność – w założeniu festiwal ma być miejscem spotkania.

pozostałe wydarzenia w ramach BETWEEN w BOTO

Tagi